Ont, det gör ont, men det går..

Dagen har gått segt, men nu är den äntligen över. Jag vill att dagarna ska gå fort så att allt de här tar slut någon gång!
Misstänker att biverkningarna från behandlingen börjar få fart nu, för jag får allt mer problem. När jag äter får jag ofta väldigt ont i magen, och idag fick jag plötsligt en extremt kraftig halsbränna. Har aldrig såna problem annars. Har ont i hela buken emellanåt, och eftersom det är där jag får strålningen är det också naturligt att jag får ont där. Svider så förbannat när jag ska kissa också, så man fasar inför varje toabesök. Känns ungefär som urinvägsinfektion(vilket är lagom skönt..) men det är inte det. Hade samma problem när jag var gravid, men trots upprepade kontroller hade jag aldrig urinvägsinfektion. Besvären försvann sen ett tag, men nu är dom tillbaka, jippi..
 
Det är just snyggt, när man väl blir bättre i ryggen kommer nästa problem!
 
Dessa saker kanske inte låter så hemskt i era öron, men tro mig: man vet inte hur bra man har det som frisk, förrän man blir sjuk.
 
Aja, nu ska jag sluta klaga en stund!
Jag har inte gjort mycket idag. Städat och tvättat lite, men mest kollat på tv, matat Ludde och legat ute i solen med en bok i handen.
 
Mina bröder kom över en sväng också, vilket uppskattades. Att regelbundet umgås med familjen är guld värt just nu. Då får jag för en stund vara den där lilla dottern/systern igen, hon jag var innan jag blev sjuk. Nog för att alla stöttar och är alldeles underbara just nu, men dom flesta är lite för inkörda på min sjukdom. Jag har inget emot att prata om det, men jag vill gärna tänka på nåt annat emellanåt.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0