Matlagning

Idag var det första gången på flera veckor som jag lagade middag här hemma. Har haft så ont och varit så sjuk att jag helt enkelt inte kunnat. Så det kändes riktigt bra att slänga ihop en maträtt, även om den var extremt enkel och snabb.
 
Jag kan klottra ner den här lite snabbt, så har ni ett förslag på en god, enkel maträtt när det är ont om tid :)
 
Krämig tagliatelle med rökt lax och citron
 
Ingredienser:
200g sockerärtor
250g tagliatelle(en sorts pasta)
200g Philadelphia Naturell
2 msk mjölk
saften av en halv citron
125g rökt lax(tunt skivad)
Svartpeppar
 
1) Koka sockerärtor enligt förpackningens anvisning
2) Koka pasta
3) Blanda philadelphia-osten, citronsaft och mjölk i en kastrull, koka upp försiktigt under omrörning. Ska inte koka!
4) Blanda pasta och sås
5) Lägg i sockerärtor och lax(dela laxen i mindre bitar först).
6) Krydda med svartpeppar. KLART!
 
 
Johnnie tycker jämt att vi köper för mycket mjölk, men han borde veta vid de här laget att jag dricker den lika snabbt som en kalv. Den hinner alltså aldrig bli dålig sålänge jag är hemma. Varje middag dricker jag till exempel ett fullt ölglas med mjölk, dvs en ca en halvliter. Man blir som man umgås, eller hur är det man brukar säga..? :)

Kommentarer
Postat av: Emilie

Hej!

Vi har uppmärksammat din blogg tack vare kvaliteten på dina goda recept. Vi skulle bli jätteglada om du ville gå med i hittarecept.se så att vi kan länka till din blogg.

Hittarecept.se är en sökmotor som samlar recept från de bästa svenska bloggarna och sajterna. Flera hundra bloggar har redan gått med och dragit nytta av den trafik vi skickar till deras sajter.

För att gå med behöver du bara följa länken här: http://www.hittarecept.se/ga-med-i-matbloggstoppen

Med vänlig hälsning,

Emilie
Hittarecept.se

2013-07-02 @ 12:55:04
URL: http://www.hittarecept.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0