Peruk

Har precis kommit hem från stan efter att ha storhandlat och provat ut en peruk.
 
Fick först berätta lite om hur mitt hår är, hur jag vill ha det när det är fixat och vilken form och färg jag vill ha på peruken. Sen tog hon fram lite olika peruker jag fick testa för att bedöma vilken färg och frisyr jag vill ha och passar i.
Efter att ha testat några stycken kom vi fram till en sorts peruk, men det står fortfarande mellan 2 olika färger. Hon ska ta hem dessa till nästa gång, så får vi se vad som känns bäst.
Fanns ingen i exakt min färg, men däremot en lite mörkare och en lite ljusare. Får se vad det blir, svårt att föreställa sig resultatet utan att testa..
 
Det blir en peruk av konsthår, då äkta hår var mycket dyrare. Kommer ju inte använda peruk mer än ute bland folk, och så mycket är jag inte ute nuförtiden. Är för trött och sliten för de.. På håll ser man nog ingen större skillnad, känner man på det märker man dock att det är konstgjort.
 
Om en vecka ska jag dit igen och välja ut den jag vill ha. Spännande :)
 
OBS! Perukerna på bilden var inget för mig! Fick testa den mörkare, men den var alldeles för kort för mig..
 
Efter det åkte jag och Johnnie till Willys för att storhandla. Jag blev yr och svimfärdig mot slutet så Johnnie fick ta över inköpslistan medans jag satt på huk och höll i kundvagnen. Trodde ett tag att jag skulle svimma, men klarade mig med nöd och näppe.
 
När vi kom hem var jag så trött och slut att jag fällde några tårar. Johnnie förvisade mig till soffan och sa åt mig att stanna här. Han ville inte se mig göra annat än vila resten av kvällen. Känner mig så hjälplös när jag inte orkar något.. Det känns som när man har feber. Yr, snurrig och orkeslös.
Får ligga och kolla på tv resten av kvällen. Jippi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0