Måndagens sjukhusbesök

I måndags åkte jag och Johnnie till sjukhuset för sammanlagt 3 olika inbokade besök.
 
Först och främst ett vanligt barnmorskebesök. Mäta magen, kolla min vikt och så vidare. Magen hade växt några cm så det såg helt normalt ut. Själv hade jag dock gått ner ett kilo, antagligen på grund av dom senaste dagarnas sviktande hälsa. Barnmorskan verkade dock inte orolig över detta, antagligen eftersom vi visste orsaken och att de var tillfälligt.
Har förövrigt inte alls gått upp mycket än. Vägde ca 60kg innan jag blev gravid, och nu ligger jag på ca 64,7kg. Fast i tisdags var det alltså ca 63,7kg. Men har jag inte mycket muskler kvar, så det har nog blivit en del förändringar med vikten på grund av det också.
 
Sen kollade vi hur lill-grabben mår med ultraljud. Han hade ökat till strax över 1,7kg i vikt, så förhoppningsvis når han 2 kg lagom tills kejsarsnittet. Allt såg jättebra ut, men han blev lite sur för att dom klämde och kände på honom och sparkade en hel del. Detta försvårade lite för kvinnan som skulle mäta honom, men hon fick till det till slut.
 
Till sist satte vi oss ner med vår läkare som ska utföra snittet på mig. Vi gick igenom lite mer detaljer inför, och hon svarade på våra frågor. Snittet blir den 13:e maj om inget oväntat sker, bara 2 veckor kvar!
Nästa vecka ska jag på röntgen och först efter de kan läkarna spika hur dom ska lägga upp min behandling efter kejsarsnittet. Dom vill se hur det ligger till med tumören. Troligtvis blir det strålning, precis som planerat.
Sen började vi diskutera hur och var vi ska bo på sjukhuset när lill-grabben är ute ur min mage.
Läkaren lyckades då fixa så att vi skulle få träffa en läkare från avdelningen för förtidigt födda barn redan samma eftermiddag.
Så efter lunch fick vi både prata med honom och visades runt på avdelningen där vi kommer vistas i flera veckor efter kejsarsnittet.
Varken jag och Johnnie var speciellt imponerade, trånga korridorer, opersonliga rum och en massa folk överallt. Men det är bara att gilla läget, finns inte så mycket man kan göra åt saken! Blir nog bättre när man "boat in sig" och vant sig vid avdelningen.
 
Kom hem från sjukhuset sent den dagen, och jag var helt slut. La mig på soffan och kom inte upp nåt mer den kvällen förrän jag gick och la mig i sängen istället. Sov dessutom flera timmar på soffan under eftermiddagen..
 

Kommentarer
Postat av: Amanda

Oj hjälp bara 2kg!! Är den för tidig eller är det något annat "problem" ?

2013-05-23 @ 06:49:37
URL: http://engmanamanda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0