Besök

Funderar på att gå och lägga mig. Huvudet värker och jag mår inte riktigt bra. Förut mådde jag till och med illa, men det gick över.
Nu på eftermiddagen kom våra kära grannar Elin, Kemppi och lilla Svea över en sväng. Elin hade med sig en saffranskaka hon själv bakat, och den var jättegod. Elin är duktig på att baka!
Undviker numera att handla fikabröd, godis och liknande, då vi lätt frossar i oss det omgående. Varken jag och Johnnie behöver inte smaska i oss fikabröd dagligen om man säger så.
Så det var tur att Elin tog med sig fika, annars hade det blivit lite tråkigt med bara kaffe(Elin tog dock med sig kaffefilter också då dom tagit slut).
 
Svea var riktigt pratglad idag, och vilken energi! Hon var överallt! Ludde började bli trött och var lite smågnällig, men ville ändå inte sova. Knappast att man vill sova när vi har gäster! Oartigt, enligt Ludde. Som om det vore artigare att vara tjurig..
 
Jag har gäspat hela kvällen, ett tecken på att det är dags att tacka för idag. Vore bra att komma upp relativt tidigt imorgon då jag ska pyssla med hästarna. Johnnie har lovat att passa Ludde större delen av dagen, då jag först ska hem till hästarna och på eftermiddagen är det innebandy som gäller. Hoppas vi blir lika trötta som förra gången, då känns det verkligen som om man kämpat bra!
 
Nä, dags att sova!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0