Full fart

Har varit full fart hela dagen idag!
 
Först åkte jag och Ludde hem till mina föräldrar där mamma passade Ludde medans jag tvättade taket i stallet. Skulle ha gjort det i somras, om inte en viss sjukdom kommit emellan och tagit all tid och energi. Även Ludde har deltagit i arbetet "se-till-att-Anna-inte-hinner-tvätta-stallet-när-det-fortfarande-är-varmt-ute". Men bättre sent än aldrig!
 
Taket, jag och vattenslangen hade ett härligt vattenkrig(kallvatten såklart) och när vi krigat klart var jag riktigt nöjd. Vilken skillnad!
Imorgon ska jag försöka tvätta klart genom att rengöra väggarna, sen är jag nöjd. Tänkte först hoppa över tvättningen i år eftersom det hunnit blivit så kallt ute. Det torkar ju sämre då.. Men föräldrarna ville gärna ha det tvättat och jag måste erkänna att det är skönt att få det gjort. Det hinner samlas så mycket damm, vilket jag gärna spolar bort. Både för min skull och hästarnas.
 
Hann inte klart eftersom jag hade en tid att passa. Skulle nämligen träffa samtalsgruppen i stan på eftermiddagen. Ni vet, gruppen jag träffat på sjukhuset regelbundet under hösten. Vi som alla drabbats av gynekologisk cancer. Detta var dock ett "privat" möte, uppstyrt av en av tjejerna. 4 av 5 kunde ses och ta en fika i centrum.
 

Vi hade jättetrevligt. Hade massor att prata om, självklart handlade mycket om cancern vi alla haft. Men vi hann även beta av ämnen som hästar och ridning, jobb, träning m.m.
Livet ser ljust ut för oss alla, vilket känns skönt då dom alla är så fina människor. Hade jag inte fått cancern hade jag nog aldrig träffat dessa underbara människor. Det finns inte bara negativa saker att säga om sjukdomen jag haft, för den har styrt in mig på stigar jag aldrig hittat om jag inte drabbats.
 
Nu ska jag tvätta bort sminket, borsta bissingarna(tänderna) och krypa ner i sängen hos mina härliga killar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0