Olika historier

På facebook är jag medlem i flera grupper för cancerdrabbade. Där har jag hittat på en person som nästan går igenom samma sak som jag. Hon opererades dock efter att barnet plockats ut, vilket inte jag var med om. Jag fick "bara" strålning och cellgifter.
Vi skriver till varandra och bortser man från behandlingsmetoderna är det mesta så gott som exakt lika. Det är på så sätt mycket intressant att höra hur hon upplevt allt och hennes tankar kring cancern och sin lilla dotter.
 
 
Ju fler människor jag kommer i kontakt med som drabbats av gynekologisk cancer, desto mer inser jag hur olika allas historier är. Ingen är den andra lik! Än har jag inte mött någon som haft det som jag. En del har haft det värre, en del enklare. Men cancer är aldrig lätt, och jag beundrar alla som kämpar på trots den jobbiga diagnosen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0