Pigg Ludde, bastumys och lingon!

När jag och Ludde tillslut kom hem från Stockholm igår var vi bra trötta - trodde jag!
Ludde låg glatt och tittade på tv resten av kvällen, trots att han knappt sovit på hela dagen. När klockan var ca 21.30 fick jag vagga honom till söms för att få honom att somna. Han ville absolut inte somna själv, trots en dag i huvudstaden. Han brukar somna själv vid 19-20 och sen sova som en stock. Men den här gången när jag var helt säker på att han skulle vara dödstrött, då var han minsann så pigg och glad.
 
När han somnat kollade jag och Johnnie på tv, för det var ett program jag gärna ville se. Sen gick vi och satte oss i nya bastun och drack varsin kall öl. Ludde sover ordentligt när han väl somnat, så då kunde vi vuxna få lite egentid. Jag gillar inte att sitta i en het bastu, men det var inte så tokigt som jag minns det.
Sen duschade vi innan vi kröp ner i sängen.
När vi vaknade idag hade vi sovit som stockar båda två. Jag var upp en sväng för att mata Ludde, men annars har jag sovit otroligt djupt hela natten. Skönt!
 
Nu ska jag fortsätta måla i tvättstugan. Målade en sväng igår när jag kom hem från Stockholm och Ludde kollade på tv. Vi trodde att det skulle räcka med 2 lager färg, men det visade sig behövas ett lager till. Dumma lingontapeter! Lingonen och dess blad lyser ju igenom..
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0