Söndagsmys

Sitter här i soffan och myser med sambo och katt. Vi skulle hämta Johnnies lastbil på verkstaden och bestämde oss för att stanna vid affären en snabbis. Vi kände nämligen för lite söndagsmys!
Blev chips och dipp, något vi verkligen inte äter ofta. Och innan dess åt vi middag, så nu är jag riktigt proppmätt. Perfekt slut på dagen efter både hästpyssel och innebandyspel.
 
Åkte hem till hästarna idag. Red Mirran barbacka en sväng med Bullen som handhäst. Det var ingen bra kombo dock, för Mirran går mycket snabbare än Bullen..
Sen gick jag en sväng med Oliver och Skruttan. Skruttan var till en början lika fånig som vanligt, men skärpte sen till sig och gick med en gloria över huvudet resten av promenaden. Hon är ju en unghäst, vilket märks. Hon är nämligen som en trotsig tonåring emellanåt!
När jag var klar med dom fyllde jag deras vattenbyttor i hagen, fodrade och tog in en pall(21 balar) strö i stallet. Tussas spilta står numera tom så den får funka som förvaring. Skönt att ha lite plats och förvara strö så man slipper ta in nytt allt för ofta. Det var bra träning i alla fall, tunga balar och det riktigt sög i lårmusklerna när jag drog kärran uppför backen till stallet. Bra uppvärmning inför kvällens innebandyspel!
 

Nu ska jag följa Luddes exempel och krypa ner i sängen. God natt!
 
 

Kommentarer
Postat av: Frida

Kan du inte presentera hästarna? Trodde du/ ni hade två bara, unghästen och travaren, men det verkar vara två till, eller? Är alla dina, eller delar du dom med dina familj? :)

2013-11-25 @ 09:16:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0