Dagens pyssel

Har äntligen satt mig i soffan efter att ha lagat middag, ätit, matat och nattat lill-grabben, gjort matlådor och diskat lite. Nu känner jag mig klar för idag!
 
Tidigare under dagen har jag nästan bara varit inomhus, vilket jag avskyr. Hur duktig jag än är under en dag, så är jag aldrig helt nöjd om jag inte varit ute åtminstone några timmar..
Hade gärna tagit med Ludde på en promenad trots regnet, men har fortfarande inget regnskydd till barnvagnen. Tråkigt om den blir dyngsur.. Måste införskaffa detta, det är trots allt höst. Höstar är inte kända för att vara torra och soliga.
Jag gillar regn, men är dock osäker om min lilla avkomma lider av samma intresse. Han vill nog hellre vara inomhus och äta, sova eller kolla på tv. Annat blir det väl sen när han blivit några år, och iklädd regnkläder och gummistövlar hoppar omkring i varje vattenansamling han kan hitta. Då kan jag göra honom sällskap!
 
Under dagen har jag fortsatt pyssla i tvättstugan och städat. Nu är taket i tvättstugan färdigmålat, och jag har satt igång med väggen. Jag tycker att det är riktigt kul, har ju aldrig renoverat ett rum förut. Det känns precis som när jag nästan helt på egen hand lärde mig pyssla med bilar. En sån där underbar "jag-kan-själv-känsla" infinner sig.
Nu längtar jag tills imorgon så jag får fortsätta med renoveringen.

Imorgon eftermiddag kommer min kompis Malin och hennes sambo på besök för att äta middag. Ska bli jätteroligt, för dom träffar jag alldeles för sällan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0