Förkyld

Ursäkta bristen på nya inlägg, men när jag satt mig ner för att skriva har alltid nåt annat dykt upp.. 
 
Men nu ska jag skynda mig att skriva, innan Ludde vaknar och vill ha min uppmärksamhet!
 
I fredags kväll satt jag vid datorn då plötsligt en förkylning hoppade på mig. Aldrig har jag blivit sjuk så snabbt! Förkylningar brukar jag annars vakna med, men den här gången var det som att knäppa med fingrarna.
Bara ont i halsen än så länge, men jag gör vad jag kan för att kämpa emot. Försöker sova mycket, få frisk luft på dagarna och undviket fysisk aktivitet. Förutom promenader, de är nog bara nyttigt!
 
Så dom senaste dagarna har jag försökt ta sovmorgon så mycket jag kan, så mycket av dagarna går åt till att sova. Känns dumt, men få saker hjälper så mycket mot förkylningar som sömn. I alla fall för min del.
Ludde vaknar mellan 6-8, men han brukar ofta nöja sig med att titta på tv en stund ensam. Sen leker vi lite, äter och sen kryper vi ner i sängen igen och sover en stund till.
 
Idag klev jag upp ca 12, skäms nästan.. Men jag hade varit uppe både i natt och på morgonen. Men förkylningen har inte blivit värre, så sömnen gör nog nytta. Några nätter till med mycket sömn gör nog susen!
 
Det finns en komisk sak med den här förkylningen.. Under flera månader gick jag på behandlingar och blev rekommenderad att hålla mig ifrån sjuka människor då mitt immunförsvar var försvagat. Även för Luddes skull var det bra om vi passade oss lite för folksamlingar och liknande.
Vi var inte jätteförsiktiga, men passade oss lite extra för sjuka människor. Ingen av oss blev sjuka, inte ens lite. Men nu, när behandlingarna är avslutade och jag är frisk, DÅ blir jag förkyld!
 
Visst, hellre nu än då, men det är lite komiskt bara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0