Renovering pågår!

Väntar på att Ludde ska vakna så att vi kan åka hem till mina föräldrar. Mamma har lovat att passa grabben en stund så att jag kan rida en sväng.
 
Medans han har sovit har jag pysslat i tvättstugan. Tak och väggar ska målas, sen ska det inredas så att man slipper ha tvätt, dammsugarpåsar och rengöringsmedel överallt. Ordning och reda ska det vara!
 

Svårt att få till vettiga bilder i ett så litet rum..
Nu är i alla fall taket och listerna målat första svängen, imorgon ska jag måla en gång till innan det är klart. Efter det ska jag spackla och grundmåla väggarna. Snygga tapeter va? Lingon.. Massor av lingon!
 
Huset ser hemskt ut just nu, grejer överallt! Så ni som kommer på besök får ha förståelse. Jag ska nog sätta upp en stor skylt: "Ursäkta röran, vi bygger om!", precis som dom gör i affärer. Men när tvättstugan är klar försvinner en hel del av sakerna in där.
När tvättstugan är färdig har jag en stor garderob/förvaringsutrymme att sätta igång med. Ska bli skönt att få ordning på kläder, barngrejer m.m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0