Brevlådan

Våran brevlåda såg hemsk ut, så jag har målat upp den nu under helgen. Brevbäraren hade börjat klaga, då det inte stod namn på vare sig oss eller Johnnies företag.
Tog alltså tag i saken och det ska bli kul att höra folks kommentarer om "nya" brevlådan. För nu är den helt klart finast i området, om jag får skryta lite..
 
Det tog ett tag att bestämma vilket motiv det skulle bli, för ska man måla den så ska den målas ordentligt! Johnnie hade ingen talan denna gång, men jag lovade att han skulle få bestämma nästa gång den ska rustas upp/bytas ut(om sisådär 20 år, hehe..)
Det var tänkt att motivet skulle bli enkelt och med vit bakgrund, men jag fick improvisera lite medans jag målade. Vissa saker funkade nämligen inte i praktiken.
 
Här kommer några bilder under arbetets gång:

Själva adressen skrev jag på locket. Nu ska bara namnen på, sen är jag klar. Ni ska få se bild på den när den sitter uppe också. Men det blir imorgon!
 
Jag är ovanligt nöjd faktiskt. Kan inte peka ut nåt jag är missnöjd med nämligen.. Såg precis att jag tog sista bilden innan jag målat i det bruna mellan kons framben. Så den detaljen är fixad!
Mamma kanske har rätt, jag har kanske en liten konstnärlig ådra ändå?

Kommentarer
Postat av: Emilia H

Jättefin! :)

2013-09-09 @ 23:55:29
Postat av: Tove

Jättefin!

2013-09-10 @ 08:08:51
Postat av: Elli

Såg den när vi cykla förbi här om dagen, super fin!
Va duktig du är! :)
Kram

2013-09-12 @ 10:09:25
URL: http://blomsterdesign.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0