Försök till svampplockning

Idag tänkte jag att jag och Ludde skulle kika lite efter svamp under den dagliga promenaden. Såg ett ställe som kunde vara lovande igår nämligen.
Men Ludde ville absolut inte ligga ensam kvar i barnvagnen medans morsan var ute på äventyr, så han fick följa med i famnen. Där trivdes han som fisken i vattnet, och såg sig omkring med stoooora ögon och öppen mun.
Hittade svamp, dock inga kantareller. Vågar inte plocka nåt annat då jag helt enkelt är för dålig på svampsorter.
 
Nåt jag däremot hittade var två kvigor som glatt kom fram och hälsade. Strax efter kom övriga flocken på ca 30-40 stycken i full galopp, så hela marken skakade. Självklart stannade jag kvar och försäkrade mig om att dom lugnade ner sig, så dom inte strax efter spränger stängslet av bara farten. Men man såg på dom att det inte var nåt allvarligt. Kvigor kan vara riktigt löjliga och springa för minsta lilla nån av dom råkar se.
Men när dom passerat mig saktade flocken in och traskade vidare. Kom ifatt en farbror med en hund bara några minuter senare, så antagligen var det den kvigorna sett.

Nästa gång jag möter på dessa kvigors ägare ska jag berömma dom för deras fina djur. Såg inte korna ordentligt igår, men både kalvar och kvigor ser jättefina ut.
 
Imorgon ska syrran sitta barnvakt medans jag rusar runt i skogen i jakt på svamp och bär. Det är ju lite svårt nu när han inte kan gå själv, för barnvagnen är något svår att ha med sig i skogen.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0