Promenad

Tänkte gå en sväng med barnvagnen idag för att få frisk luft. Ludde anser dock allt oftare att han inte ser tillräckligt därifrån, trots att hans ryggstöd är uppfällt. Det tog inte lång tid innan jag vände och gick hem igen, tog på mig bärselen och satte honom i den.
Sen var han hur nöjd som helst hela promenaden. Somnade dock efter någon kilometer, det är ju jobbigt att vara på promenad!
 
Det har hänt att folk kallat Ludde för bortskämd som vill upp i famnen. Men jag kan meddela att det kvittar vems famn han är i eller vart han sitter överhuvudtaget, så länge han har bra sikt och kan hålla koll på omgivningen. Sjukt nyfiken skulle jag snarare säga. Han är inne i en sån period nu nämligen, han ska ha stenkoll på allt och alla.
 

Var dock lite väl kallt, och jag har inga vantar som passar honom just nu. Så han fick låna mina:
 
 
Gick bara några km, för jag är inte van vid selen än. Tycker att det är jobbigt för överkroppen att gå med den där klumpen i selen. Det är nog en blandning av att jag inte är speciellt tränad än och att jag är ovan vid selen. Knät skötte sig i alla fall bra, vilket uppskattas.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Testa en ergonomisk sele (tex ergobaby) :) då får man vikten på höfterna!

2013-09-19 @ 22:33:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0