Städning på schemat

Nä, idag ska jag städa! Ser verkligen ut som om andra världskriget dragit fram genom huset.. Inte blir det bättre av att jag har plockat ur tvättstugan inför renovering, rensar i förvaringsutrymmen och har packat ner kläder m.m. som ska skänkas bort. Grejer överallt. Undrar vad folk tror när dom kliver in här i huset!
 
Men jag kan garantera att det kommer bli bättre framöver. Målet är att allt ska ha sin plats i huset, och då blir det väldigt mycket lättare att städa regelbundet. Just nu vet man inte vart man ska lägga alla grejer..
Ska bli skönt när kontoret är klart, för då försvinner automatiskt alla papper som är spridda överallt på borden. För trots att jag regelbundet sätter in alla mina sjukhuspapper i en pärm, blir det aldrig rent. Kan tillägga att jag redan fyllt den pärmen, så jag behöver skaffa en ny om jag fortsätter vara sjuk!
 
Nä, nu måste jag komma igång med städningen. Ludde sover och Johnnie är ute, perfekt tillfälle att röja upp i huset.
 
Senare idag ska jag spela innebandy, nåt jag ser fram emot då det är den träning jag inte kommer undan ifrån. Har man nåt inbokat på det viset blir det av, men den där träningen man planerar att ta när det passar blir däremot sällan av.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0