Trött son

Nu är vi hemma igen, Ludde har fått mat, ny blöja och sover sött i sängen. Vår säng dock, men jag har fått för mig att han sover mycket bättre där. Kanske luktar det oss, vilket gör honom lugn?
När vi sover i sängen får Ludde dock sova i sin egen. Men ibland när Johnnie gått upp/inte kommer gå och lägga sig på ett tag får Ludde sova bredvid mig i sängen. Har aldrig gillat tanken på att ha ungar i sängen, men ibland kan de vara tillåtet. Så länge det inte förstör myset oss vuxna emellan!
 
Ludde har varit med mig hela dagen ute hos mina föräldrar. Tyvärr har han varit lite småtjurig. De är det vanliga "problemet", att han inte tycker att han ser tillräckligt mycket när han är i vagnen. Jag behövde ha händerna fria om jag skulle hjälpa till med hönsen, men jag var tvungen att ta hand om Ludde eftersom han vägrade sova och ville vara i händelsernas centrum.
Det mesta av tjurigheten berodde med all största säkerhet på att han inte sovit tillräckligt, det är nackdelen med att ha med honom till gården. Där händer det så mycket, och finns så mycket att se att han inte vill sova.
När han fick vara med inne hos hönsen slocknade han dock efter en stund i min famn, trots hönsens kackel och flaxande.
 

Syrran kom hem från Stockholm också, vilket alltid är kul. Gillar att umgås med syskonen!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0