Svar på senaste proverna

En av mina närmaste vänner hörde av sig igår efter att ha läst senaste inlägget. Hon var jätteorolig att jag fått dåliga besked efter dom senast tagna proverna.
 
Igår kväll fick jag svar, tror klockan var 18.30-19.00 när en sköterska ringde. Den sena tiden var lite oroväckande, för ringer man så sent kanske det handlar om dåliga provsvar som dom vill leverera fortast möjligt.
Sköterskan förklarade att läkaren som utförde undersökningen var ledig en vecka och att provsvaren kommit idag. Därför ville hon ge mig svaren direkt för allas skull.
 
Kan glatt meddela att dom inte hittade några cancerceller, bara ärrvävnad efter strålningen. Dom tyckte alla(som deltog under provtagningen) att allt såg och kändes bra.
Jag ska träffa min läkare den 15:e så jag kommer säkert få mer info då. Just nu räcker det fint med att veta att det dom såg inte var cancer!
 
Jag var hemma hos föräldrarna när beskedet kom, och det var först på hemvägen som jag verkligen förstod innebörden av beskedet.
Ringde Johnnie som var ute med timmerbilen, och han blev jätteglad över mina positiva nyheter. Det var då jag tog till mig resultatet ordentligt, och grät återigen av lycka. Än en gång fick jag klartecken över att jag är frisk, och än en gång kan man pusta ut och se framåt.
Jag var så redo på dåliga besked, för att inte bli allt för besviken. Men nu kan jag alltså slappna av och njuta av livet fullt ut ett tag till. Härligt!
 
Så ikväll blir det nog lite extra härligt fredagsmys här hemma. 1-0 till mig! Eller rättare sagt: 2-1 till mig. 1 poäng till cancern som bröt sig igenom försvaret och slog rot, 2 till mig efter friskförklaringen i höstas och friskhetsbeskedet igår.
 
Bilden är fyra år gammal och togs när vi besökte Aitik uppe i Gällivare.
 
 

Kommentarer
Postat av: Sandra Kjelsson

Så skönt att höra att provsvaren var bra! =)

Kram

2014-04-04 @ 20:24:24
Postat av: Anonym

Måste vara så jädrans skönt att få svar :) heja dig Anna det här klarar du :)

2014-04-09 @ 07:31:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0