En liten lingonplockare

Häromdagen hade jag med mig Ludde ut i skogen för att plocka lingon. Ludde måste aktiveras ordentligt eftersom han snabbt blir rastlös, så jag räknade med att det skulle bli en kort "plocka-lingon-stund".
 
Jag satte honom på marken och sen satt han där, medans hans mor plockade. Ja, han låg inte på latsidan han heller. Han mosade i sig så mycket lingon att jag nästan blev orolig för hans lilla mage. Lingon är ju rätt sura och för stora mängder kan säkert rubba balansen i magen något..
Förutom lingonätning ägnade han sig åt att vifta med pinnar, plocka mossa och lyssna på sina egna ekon. Vi var ute i ca 1½ timme innan JAG gav upp. Annars brukar det vara Ludde som säger stopp, men han hade så kul så!
 
Helst av allt ville han komma åt min stora bunke jag samlade lingonen i. Så jag fick parkera den en bra bit från honom, eftersom jag annars skulle ha bären utspridda på backen(jag som just lyckats plocka dom!)
Om han sen skulle äta mina lingon eller bara leka med dom vågade jag inte ta reda på..
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0