Semester i Östersund

Nu är jag tillbaka här på bloggen igen. Vi smet iväg på en efterlängtad semester, därav pausen från skrivandet. Förr brukade jag blogga under tiden vi var borta, men efter att jag fått klart för mig vilken risk det är har jag valt att sluta. Skriver man på internet att man åker bort en vecka är risken för inbrott mycket större eftersom huset nästan står helt obevakat. Tänk på det nästa gång ni ska åka bort..
 
Hur som helst, nu är vi hemma igen. Johnnie har smitit över till grannen och Ludde sover. Jag ska skriva klart detta och äta nåt, sen ska även jag krypa till kojs.
 
I år var resan helt och hållet oplanerad. Vi visste att vi skulle åka bort denna vecka, men inte vart eller vad vi skulle hitta på. Vi åkte uppåt i landet, vilket vi båda var överrens om. I Sundsvall stannade vi till och tog in på hotell över natten. Sen, när vi satt oss i bilen och fortsatt, bestämde vi oss för att åka till Östersund igen. Vi var där 2012 och hade en kanonsemester tillsammans, så vi valde att åka dit. Vädret såg först tveksamt ut, men det har varit kanon. Ett ordentligt oväder drog fram med ösregn och åska, men det var bara mysigt.
 
Jag kommer lägga ut mer bilder och berätta om vad vi hittat på sen, tar bara semestern i grova drag i detta inlägg.
 
Ludde har skött sig fint, förutom under ett restaurangbesök då han var totalt omöjlig. Aldrig har han varit så hemsk ute bland folk. Han var antagligen trött, så han hade ju en anledning i alla fall. Sen har han haft svårt för att komma till ro på kvällarna, men det var nog bara för att vi inte var hemma. Dessutom brukar han ogilla att somna på kvällarna, vart han än är..
Men han hann i alla fall charma alla på hotellen ändå. Framförallt ett par unga tjejer(ca 15-17 år) en morgon vid frukosten. Han började sitta och flina åt dom, och ju mer han tittade på dom och log desto mer fnissade tjejerna och vinkade åt honom. Tillslut satt Ludde och skrattade med ett stort flin åt dom och dom var överlyckliga.
När familjen gick vinkade dom åt Ludde och jag hann uppfatta några meningar av samtalet mellan föräldrar och deras döttrar. Dom hade nämligen blivit sugna på att skaffa barn trots sin unga ålder, vilket deras föräldrar inte riktigt uppskattade..
 
När jag "motionerade" Ludde i korridoren kom flera fram och började prata. Vilken isbrytare ett barn är! En av dom som kom fram hade passerat flera gånger, och tillslut stannade han och frågade om Luddes ålder. Sen berättade han glatt att han blivit morfar och ville ha lite koll på när det lilla knytet skulle bli lika pigg och rolig som Ludde är nu. För även om det är mycket passande, så är han väldigt rolig att vara med nu när han "ger tillbaka" på ett annat sätt. Man kan visa honom saker och leka med honom, och man får så mycket tillbaka.
 
Hotellet i Östersund hade ett kanonfint gym, och självklart(förberedd som man är) hade jag med mig träningskläder. Jag har aldrig tränat i ett gym förr, så detta var en ny upplevelse. Lärde mig snabbt maskinerna och tränade varje kväll. Gymmet stängde kl. 22 så jag var där sista timmen. Nästan hela tiden ensam i rummet, underbart!
Då kunde jag jogga på bandet och samtidigt kolla på bra program på tv:n. Jag kunde träna hur och var jag ville, när jag ville och hur länge jag ville.
Sen sov man som ett barn hela natten!
 
Nä, nu kurrar magen ordentligt. Dags att rota fram något ätbart i kylen. Återkommer inom kort med mer från semestern!
 
Verkar som om datorn inte vill lägga till en bild i inlägget idag, så det blir inga alls. Får bli nästa gång, då kanske datorn har tagit sitt förnuft till fånga..
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0