Emmaus

Idag åkte jag, mina föräldrar och Ludde till Emmaus för att lämna grejer och titta efter saker att handla. Jag rensar ständigt här hemma och om ingen familjemedlem vill ha sakerna brukar jag lämna dom till Emmaus. Tycker att det är tråkigt att slänga fullt fungerande och hela saker nämligen. Och dumt för miljöns skull!
Dessutom går deras överskott till bättre behövande och jag blir av med saker jag inte längre vill ha. Alla vinner på det!
 
Jag har börjat kolla efter lite nya möbler och idag hittade jag nästan allt jag sökte. Slog till på en kökssoffa och två stolar. Hittade även på en skohylla som står bra hemma i vår hall(har länge tänkt köpa en men det har aldrig blivit av). Bara bra, genomtänkta köp alltså, inga impulsköp.
Johnnie fick även en tidig julklapp, för jag hittade en sån där trähink att ha i bastun. Ville ge den direkt så att han inte råkar köpa en egen. Han blev jätteglad så det var ett bra köp.
 
Priset för allt då?
Soffan: 450kr
Stolarna: 100kr/st
Skohyllan: 75kr
Vattenbyttan till bastun: 50kr.
 
Helt ok priser enligt mig!
Vill måla om soffan lite, men har inte bestämt mig för vilken färg än. Lutar mot vitt.. Kom gärna med förslag!
 

Nu ska jag bara få tag på ett passande bord så är jag nöjd ett tag framöver.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0