En tripp till Norrtälje

Idag åkte jag, Ludde, mamma och syrran till Norrtälje. Mamma skulle klippa sig, så vi andra hängde på för att få lite kvalitetstid tillsammans nu innan syrran åker upp till Idre för att jobba.
Är faktiskt lite avis på henne, nu när hon köpt skidor och pratar om att åka massor i backarna. Jag är otroligt sugen på att åka snowboard(kan inte åka skidor) nu när det gått så lång tid sen jag åkte senast. Jag samlade ihop "gänget" när jag var gravid och tänkte åka en sista gång innan magen skulle bli för stor. Men det var när ryggen började bråka, så jag hoppade av och stannade hemma för att vila.
 
Men, åter till saken: Vi åkte till Norrtälje som sagt, och började med att äta lunch. Sen gick mamma och klippte sig medans vi andra gick och kollade i affärer. Var bland annat in på HM en sväng, och det tog väl knappt 5 minuter innan personalen charmats av Ludde!
Den här lilla killen kommer bli en riktig tjejtjusare om han fortsätter såhär! Vart vi än går står folk och ler, skrattar eller börjar prata med oss. Inte oss emot, jag tycker(än så länge) att det enbart är gulligt att han charmar folk!
 
Vi avslutade Norrtäljeresan med att fika lite. Precis när vi kliver in på fiket upptäcker jag, trots nyligen nytt blöja, att Ludde är alldeles blöt om kläderna. Så det var bara att smita in på toan och snabbt byta alla hans våta kläder. Suck, hatar när det händer.. Nog för att dom där "Up and go"-blöjorna är smidiga att dra på, men dom är ruskigt opålitliga tycker jag. Såna här problem hade vi aldrig förr med dom vanliga blöjorna. Men dom är lite knepiga att få på när han sprattlar istället. Pest eller kolera..  
 
Nu är fredagsölen uppdrucken och Ludde har somnat. Funderar på att krypa till kojs nu, för jag har en del att göra i helgen. Bland annat så ska jag hinna rida och klippa fåren hos föräldrarna.
 
Nattinatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0