Faster Anna

Se där ja, nu har man gått och blivit faster med! Låter lite gammalt med "faster Anna", men det måste innebära extra vuxenpoäng va?
Blev en liten pojk, precis som jag trodde. Jag verkar ha en viss talang för att känna vilket kön det ofödda barnet har, för nu är det nog 4-5 barn jag gissat rätt på. Efter varandra alltså, av ca 5-6 möjliga. Hade det varit 100 barn jag gissat könet på hade ju inte 4-5 rätt varit mycket att skryta om.. Så nu är det inte bara dom nyblivna föräldrarna som är stolta, jag sträcker också lite på mig och säger: "sa ju de!".
Alla har vi våra talanger..Haha!
 
Allt hade i alla fall gått bra och snabbt, så dom kan verkligen inte klaga på förlossningen. Får se när jag möter på den lille nykomlingen, den kommer vara en riktig bamse i jämförelse med hur stor Ludde var när han kom ut. Man blir alltid lika förvånad när man ser nya små barn, för man kan knappt tro att Ludde en gång var ÄNNU mindre än dessa normalstora knyten!
 
Själv har jag inte gjort mycket idag. Solen sken så jag packade ner Ludde i sittvagnen, kopplade hunden och gick en bit ut på en skogsväg. Där släppte jag lös både barn och hund så dom fick rasta sig själva lite. Vovven sprang runt, nosade och njöt av friheten. Ludde plockade sten, kollade på vovven och skallade sittvagnen när han skulle dra i bromsen på den.
Efter det var hans humör inge vidare, så vi fick gå hem igen. Tror att hungern slog till i samband med att det röda märket på näsan tillkom.
Tänkte åka och klättra idag på eftermiddagen, men det fick jag skippa efter att knät åter igen började kännas under den korta promenaden. Suck..
Imorgon ska jag ringa vårdcentralen och höra hur jag ska göra. Jag kan inte vila mer än såhär, har ju trots allt ett barn, ett hem att sköta, hund, hästar.. Kan passa på att fråga er läsare nu när jag ändå skriver.. Är det vårdcentralen man ska prata med? Eller ska man satsa på en sjukgymnast direkt? Eller vilka alternativ finns det mer?
 
Jag och Ludde sa även adjö till syrran idag, för imorgon åker hon upp till Idre fjäll för att jobba i flera månader. Ludde fick sina julklappar också, en mössa och lego. Han fick öppna dom nu så att syrran kunde se på, eftersom hon inte kommer vara med på julafton.
När vi kom hem lekte han vidare med sitt nya lego, som var i form av ett tåg med siffror som last. Nu ska han lära sig räkna!
 
Nä, nu måste jag komma i säng. Johnnie ska upp tidigt och snarkar redan ljudligt, måste ha varit trött. Nu ska jag krypa ner och snarka i takt med honom.
Nattinatt!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0