Musikhjälpen 2014

Nu på eftermiddagen lämnade vi av Ludde hos hans mormor och morfar, och begav oss in till stan. Johnnie hade några saker att inhandla, och jag hade föreslagit att vi skulle passa på att äta något i centrum på någon trevlig restaurang.
Efter lite besök i butiker åkte vi till centrum och parkerade bilen. Vi var båda sugna på Kinamat, så vi avnjöt en smarrig buffé innan vi mer eller mindre rullade ut från restaurangen.
Vi traskade vidare upp till Stora torget för att kolla lite på årets Musikhjälpen, nåt jag absolut ville göra. Det var faktiskt därför jag kom med idén att åka in till stan från första början.
 
Det var roligt att se det "live" eftersom jag följer ståhejet både på tv och radio så mycket jag bara kan. Och nu när dom sänder från centrala Uppsala kunde jag ju inte låta bli att åka och ta mig en titt. Självklart har jag även skänkt pengar varje år, skandal vore det annars.
Vet ni inte vad Musikhjälpen är, gå in på deras hemsida. Vill minnas att det helt enkelt är musikhjalpen.se
(tv 2 sänder en hel del från musikhjälpen och på p3 sänder nonstop fram tills 22.00 på söndag)
 
Hade jag kunnat skulle jag gärna ha stannat längre där, för det var så härlig stämning. Barn tultade omkring, ungdomar skrattade och äldre njöt av musiken. Det är verkligen ett evenemang för alla!
Men vi hade lite bråttom tillbaka till Ludde, så efter att jag lämnat pengar och önskat en låt åkte vi hemåt.
 

Skänk pengar! Ingen kan göra allt, men alla kan göra något.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0