Sjuklingar..

Nu är vi förkylda istället. Verkar som om vi betar av den ena sjukdomen efter den andra såhär runt jul och nyår. Det började med att Ludde hade feber strax innan jul, men blev helt frisk till själva julfirandet. På juldagen fick jag feber och sen gottade vi ner oss totalt i förkylningens "underbara" värld.
Får hoppas på att 2015 börjar bättre än 2014 slutade. Och för att inte tala om 2013, de året vill vi helst inte ha i repris!
 
Har börjat fundera över nyårslöften. Många tycker att det är löjligt med nyårslöften, men för min del funkar det rätt bra. Det är ju lite samma sak som att ha mål, och jag måste ha mål i mitt liv för att ta mig framåt och känna att jag gör något vettigt.
Mitt stora mål har ju hittills varit att "ta mig tillbaka" nu efter cancern. Att hitta tillbaka till mig själv och bygga upp styrkan i kroppen igen. Jag är inte där än, men snart så. Rent psykiskt ligger jag bra till, mycket tack vare att jag låtit det ta sin tid och inte knuffat undan det jobbiga. Jag har funderat, klurat, tänkt och klottrat ner allt på bloggen. Det måste upp till ytan för att man ska kunna bearbeta allt.
Visst har jag mina jobbiga dagar, men nu är det egentligen bara en sak som känns jobbig och det är att jag inte kan få barn igen. Resten har jag tagit mig igenom, sakta men säkert.
Men rent fysiskt är jag inte där jag vill vara. Diverse skador och lättare sjukdomar har kommit emellan. Men det kommer, måste ha lite tålamod just nu bara...
 
Vi skulle egentligen åka och hälsa på min moster med man idag, men eftersom vi är sjuka stannade vi hemma. Snoriga, hostiga barn är inte speciellt charmigt..
Vi drog på oss vinterkläder istället och gick ut i snön och lekte. Johnnie pysslade med snöskotern medans jag och Ludde ålade, rullade och busade i snön.
 
Nu sover Ludde en sväng, och jag sitter här. När jag loggat ut ska jag skriva en inköpslista och hjälpa Johnnie att bygga ihop duschen som ska stå i bastun. Inte i själva bastun alltså, utan rummet bredvid!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0