En dag i Stockholm

Igår åkte jag och mamma till Stockholm. I julklapp fick jag nämligen en biljett till teaterföreställningen "Trollkarlen från oz", och i samband med detta skulle mamma även bjuda på en god middag. Strax innan jul pratade jag och mamma om teaterföreställningar, något jag inte är så intresserad av i vanliga fall. Men jag nämnde att är det något jag vill se så är det "trollkarlen från oz", dels för att man är uppväxt med den filmen och dessutom är ju både den härliga Markoolio och den roliga Tobbe Trollkarl med.
 
Innan föreställningen besökte vi en fin restaurang, så pass fin att jag kände mig som en riktig lantis. Maten var jättegod, och både vinet och efterrätten likaså. När vi var mätta och belåtna traskade vi vidare till teatern.
Föreställningen var underbar, duktiga skådespelare och hela tiden humoristiska inslag. Barnen i publiken satt knäpptysta och koncentrerade, så det var tystare än i en biosalong med vuxna och ungdomar!
 
Det var skönt att få komma iväg lite och göra nåt helt annat än vad man brukar. Och igår tog jag även på mig min peruk igen, för att få känna mig fin. Mitt hår växer så det knakar, och jag vill att det ska bli långt igen. Funderade ett tag på att behålla det kort ett tag till, men..Jag känner mig inte helt bekväm och fin i det. Och nu är det helt omöjligt att få till en fin frisyr, det står åt alla håll hur jag än gör. Samtidigt vill jag alltså inte klippa mig då jag vill att det ska växa ut så fort som möjligt.
När håret växt ut en bit kändes det onödigt att använda peruken, men nu tänker jag börja med den igen. Så att man får känna sig fin då och då åtminstone.
Igår kände jag mig i alla fall riktigt fin, för första gången på länge. Härligt!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0