Gårdagen

Igår hade jag fullt upp hela dagen. Först åkte jag till hästarna och red en barbackatur på Bullen. Meningen var att vi skulle ut och jogga lite för kondisens skull, men dels hade han en knöl där sadelgjorden ska sitta och dessutom upptäckte jag att hans ena baksko hängde löst. Drog av skon då den var för lös för att försöka slå fast igen.
 
 
Vädret var inte det bästa, med både blåst och snöfall, så Bullen såg skeptisk ut när jag styrde honom från gården. Blev väldigt avis på Bullens lurviga öron när snön blåste rakt in i mina. Bland träden gick det bra, men på öppnare platser blåste det ordentligt.
När vi kom hem var vi plaskvåta, och det var skönt att komma in i stallet. Strax efter att vi varit ute lugnade sig snöandet betydligt. Skönt, för i det här varma vädret smälter snön ändå bort direkt.
 
Ludde var med hem till gården, men satt och sov i bilen rätt länge. När han vaknade fick mamma ta hand om honom en stund, så att jag kunde smita iväg och få massage. Har haft problem med nacken några veckor nu så jag behövde verkligen göra något åt det.
 
Hon hittade både det ena och det andra tråkiga i min nacke, rygg och axlar. Hon tyckte att jag skulle ringa en "kotknackare" som kan knäcka igenom mig ordentligt, och på så sätt reda ut själva orsaken till alla knutar, spänningar och annat tråkigt jag bär på. På måndag ska jag se till att boka in en tid. När det är avklarad tänker jag gå på massage regelbundet några gånger så att jag ser till att reda ut det ordentligt.
 
När jag klev ut från lokalen igår kändes det skönt i kroppen, men idag ömmar nacken en hel del. Märks att man inte är helt kry i kroppen!
 
Efter massagen hämtade jag upp Ludde och åkte hem. Hann inte göra så mycket innan Johnnie kommer in och säger att vi är bortbjudna. In i duschen och sen åkte vi. Johnnies kompis Anders har fyllt år, så vi var bjudna på en liten födelsedagsfest. Det bjöds på paj och det var ett härligt gäng där. Jag kände mig dock trött och tråkig, så jag och Ludde åkte hem strax innan 12.
Jag har aldrig tyckt att det är speciellt kul att vara nykter på en fest där nästan alla andra dricker, så jag brukar dra mig hemåt när det blir för högljutt  och stökigt. Jag beundrar verkligen folk som kan vara nyktra på "fyllefester" och ändå ha kul. Jag är tyvärr ingen sån person.
Ludde skötte sig bra under kvällen, men när tröttheten slog till ville han i vanlig ordning inte somna. Är man på kalas så är man. Men tillslut slocknade han och sov sött i sin bilbarnstol.
 
Nu sitter jag här i soffan och tittar på OS, som vanligt. Damerna åker längskidor, tyvärr har Kalla ingen bra tävlingsdag idag, så det lär inte bli medalj för Sverige. Norge har för stort övertag.
Grabbarna ligger i sina sängar och sover. Jobbigt att vara på kalas.. Själv försöker jag planera dagen. Vill hinna med massor, men kommer knappt hinna hälften. Hade varit härligt att hinna titta på detta skidlopp, rida, gå en promenad med Ludde, träna, städa och måla lite på mina tavlor. Men bara detta skidlopp tar upp halva dagen.
 
Aja, får se hur mycket jag hinner när loppet är slut!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0