OS och målningar..

Vad har hänt sen senast jag skrev ett inlägg? Kalla och Hellner har tagit varsitt silver i OS(Helt fantastiska insatser från båda två!), brorsan har firats på födelsedagen och jag har målat en flock småfåglar. Tycker att det är skönt att sitta och måla lite då och då, göra små avbrott i vardagens barnpassning, träning, städning och ridning för att måla lite i lugn och ro. Visst, Ludde passar jag samtidigt, men jag har mycket bättre koll på honom medans jag målar om man jämför med till exempel stunder då jag städar eller tar in ved.
 
Medans jag målar har jag uppsikt över tv:n´s OS-sändningar och lyssnar på allt som pågår. Vi tjejer är ju belönade med egenskapen att göra flera saker samtidigt, så medans jag är djupt koncentrerad i penseldragen har jag både uppsikt över Ludde OCH lyssnar på OS-sändningarna.
 
Ludde har slocknat, jag har lessnat på målandet för ikväll och tävlingarna har slutat för idag. Därför börjar jag fundera på att krypa till kojs. Men magen kurrar så jag ska först rota lite i kyl och matskåp.
 
Gårdagens och dagens resultat med penseln: I morgon ska jag klottra dit en koltrast, sen är jag nöjd på fågelsidan. Sen ska grenen målas och eventuellt någon bakgrund..

Mitt i målandet blev jag sugen på att måla en kronhjort. Men det får bli nästa motiv, för den får inte plats på grenen bland fåglarna! Hade dock varit häftigt om fåglarna suttit i hjortens horn.. Lite sent påtänkt dock!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0