Blivande klättrare?

Igår följde Ludde med och klättrade i stan tillsammans med mig, min ena bror och hans kompis. Jag var lite orolig hur det skulle gå med Ludde, men han skötte sig exemplariskt! Han satt och tittade, funderade och tuggade på sina strumpor(en var så blöt att jag kunnat vrida ur den).
Mot slutet plockade jag upp honom så att han fick sträcka på sig. Då skrek han av skratt, så han verkade tycka att det var roligt att följa med. Han hade ju mycket att titta på, och det är huvudsaken.
Några tittade lite fundersamt och nyfiket på Ludde, men det är väl helt enkelt inte så vanligt att man släpar med sig så små barn när man ska klättra.
 
När vi var nöjda fick Ludde lite mat och sen åkte vi hemåt. Körde hem grabbarna mot att dom passade Ludde medans jag handlade. Ludde var trött och lite småtjurig i bilen, men det kan jag förstå. Inte varje dag man hänger med och klättrar!
 
Tänkte gå och lägga mig tidigt men fastnade framför "Det Okända" på tv:n. Ville se början och höra vad det handlade om, och det visade sig vara filmat här från trakten. Så både jag och Johnnie blev kvar uppe. Ludde gick och la sig och sov sen fram tills 8 idag, duktig pojk! Han börjar lära sig sova hela nätter nu, och det är jätteskönt.
 
Nu ska jag och Ludde gå ut och skotta snö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0