Hästutsläpp med blodvite

Jag och Ludde åkte och skötte om hästarna idag. Eftersom det frusit på valde jag att sätta i broddar i Bullens bakskor, tog nämligen ur dom när han var svullen och det ändå var plusgrader ute.
När jag stod där och pysslade upptäckte jag en röd prick på hästskon. Hann tänka "Vart har han varit eftersom han har röd färg på skon?" innan jag drog fingret över det och upptäckte att det var färskt blod.
Tittade förskräckt på Bullens ben någon sekund medans hjärnan febrilt undrade vart blodet kommit ifrån. Var blöder han? Vad har han gjort?
Hjärnan jobbade vidare, näsblod kan komma plötsligt. Nej, inte det heller..
Visar sig vara mitt finger som fått ett relativt litet sår, men blöder så det droppar. Märke inte när jag gjorde illa mig, så jag har ingen aning om vad jag gjorde. Skönt att det var jag och inte Bullen i alla fall!
Fick dock gå och tvätta av handen, blev så klibbigt och obehagligt..
 
När jag släppte ut hästarna stod Bullen en lång stund i dörrhålet och tittade på det nya vinterlandskapet. Det är inte bara stockholmare som blir lika överraskade över snön varje år, utan även Bullen.
Sen busade han runt i snön som en fölunge. Det är min blivande 20-åring de!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0