Minibebis

En kompis till mig hade länkat till detta på facebook, och jag var tvungen att se klippet. Det handlar nämligen om en väldigt tidigt född liten bebis, och pappan filmar barnets första år i livet.
Ni som tycker att erat barn var litet och skört när den var ny(och född när den skulle födas) bör se detta, för dom kan vara ännu mindre och ännu skörare..
 
Från att modern börjar gråta i början av klippet, och sen hela klippet igenom, grät jag så att tårarna forsade. Nog för att Ludde var en riktig bamse om man jämför med många av dom andra barnen som låg på Neo, men vi varit med om alla dessa slangar, kuvöser, sköterskor m.m. Eller rättare sagt Johnnie har upplevt det. Jag var bara ner en gång till intensivavdelningen där dom minsta ligger. Ludde var så stark att han inte behövde ha andningshjälp och liknande utan kunde flyttas till den andra avdelningen rätt snabbt. Där dom starkare barnen fick bo med sina föräldrar i små rum.
 
Hur som helst, se klippet och fascineras av denna lilla bebis.  
 
http://noje.se.msn.com/video.aspx?videoid=185b6c6e-908c-41a1-8689-14a64eb64d4f#tscptmf

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0