Snö

Nu gör vintern ett nytt försök att inta norduppland. Har inte varit ut än, men det ser ut att vara blötsnö hittills, så jag måste ut och skotta snö innan minusgraderna kommer. För här hemma står termometern på 0-gradigt, men minusgraderna skulle komma under dagen. Fryser blötsnön blir det inte kul att skotta.
 
Förutom att skotta snö tänkte jag gå en promenad med halva familjen(vovve och Ludde) så vi får komma ut i friska luften. Det blåser lite och snöar, men det är inte värre än senaste snövädret jag var ute i.
 
Förövrigt vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på idag.. Men nåt kommer jag säkert på.
 

Typiskt att snön kommer lagom tills att granen ska ut och pyntet ska packas ner igen. Bättre lycka nästa jul!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0