Snöskottning

Tror att jag var rätt ensam om att gå ut klockan 22.30 och skotta snö fram tills 23.30. Såg ut som om det hade kommit en del snö så jag drog på mig ytterkläderna och gick ut. Ca 2 dm hade kommit, så det var bara att köra igång!
Hade sånt flyt att jag tog hela uppfarten, hela vägen fram till asfalten. Den snö jag skottar nu, slipper jag skotta imorgon.
 
Nu är jag nöjd för idag, helt slut! Men då kommer jag sova gott.
 

Tur att jag införskaffade en pannlampa i höstas, för den har kommit till nytta många gånger!
 
Johnnie är ute och plogar, så jag håller ställningarna här hemma genom att elda, skotta snö, städa, laga mat och passa Ludde. Nu ska jag som pricken över i:et värma upp sängen tills hans hemkomst.
 
God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0