Bad och bärplockning

Idag har jag och Ludde varit rätt duktiga.
Vi började dagen med frukost, eftersom vi båda blir kusligt lika arga monster i humöret om magen kurrar. När vi kände oss nöjda skuttade vi in i bilen och begav oss till en badplats i närheten. Vi var där igår också, och vi fick dela badplatsen med endast 3 äldre människor som satt och fikade.
Idag var det inte en kotte där, så vi kunde bada ostört. Bada är kanske fel ord, vi plaskar mest omkring i det grundaste vattnet. Ludde är liten och kan inte simma, jag är stor men en riktig badkruka.
 
När vi kände oss nöjda hoppade vi in i bilen på nytt och åkte hem till mina föräldrar. Efter att ha ätit lunchen jag tagit med hemifrån fick Ludde gå och lägga sig. Han började bli så tjurig!
Medans han sov pysslade jag i grönsakslandet och tog in hästarna en sväng. Bromsarna är hemska och näst intill lika stora som minigrisar, så för att hästarna skulle kunna slappna av en stund fick dom vara i stallet i två timmar.
 
Tillslut började klockan bli så mycket att jag fick väcka den lilla sömntutan och åka hem. Där åt vi middag med hemmaodlade tomater och gurka. Sen traskade vi över till grannkåken, som Johnnies bror äger, för att plocka vinbär.
Sitta snällt i vagnen och vänta är inget för Ludde(som nog ärvt mitt kan-inte-sitta-still-beteende) så han fick krypa omkring på backen medans jag plockade. Han skulle absolut dyka ner i min bärbytta gång på gång, så jag fick flytta den var och varannan minut. Tillslut kom han på att det var mycket smidigare(och enklare) att själv plocka bären från busken och stoppa i munnen. Vilken toppenidé tänkte Ludde och vräkte i sig bär.
Efter lite mer än två liter bär gav jag upp för dagen. Men det finns ungefär lika mycket till kvar så vi får fortsätta plockandet inom kort.
 
 
Sen blev det välling och hopp i säng för Ludde, medans hans mor tog tag i träningen. Eftersom jag ändå skulle se två program på tv:n kunde jag lika gärna trampa på crosstrainern och göra några armhävningar. Äntligen känner jag mig frisk igen(om man räknar bort biverkningarna) så jag ska åter igen försöka komma igång med träningen. När programmen var slut stack jag iväg på en kort springtur. Kände för att få ur mig den där energin som fortfarande var kvar, så 1 km i snabb hastighet gjorde susen.
 
Nu har jag duschat och ätit en blandning av hemmaodlade rödbetor, morötter och palsternackor körda i ugnen. Nu ska jag äntligen få krypa till kojs!
 
Imorgon ska min ena bror få testa på att sitta barnvakt medans jag är in till stan för att knäcka nacken. Har haft så ont att jag måste lossa lite på spänningarna..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0