CCW 2014

Nu är jag hemma igen efter några dagar uppe i Rättvik där Classic Car Week pågår för fullt. Egentligen är jag inte ett dugg intresserad av den typen av bilar, men Johnnie är så det var därför jag började hänga med upp dit. Det var roligt att komma iväg på lite äventyr tillsammans med sambon och hans bekanta. Att jag sen "råkade" fixa en campingplats på Johnnies favoritcamping gjorde inte hans intresse svalare.
Egentligen var vi inte riktigt sugna på att åka upp i år, men eftersom vi hoppade över förra året(pga min sjukdom) så var vi tvungna att åka i år om vi ville ha kvar platsen på campingen. Man får nämligen hoppa över ett år, men inte två i rad.
 
Eftersom jag inte är intresserad av bilarna, men gillar att komma iväg lite, åkte jag och Ludde upp en kort sväng. Johnnie är däremot där hela veckan. Så Johnnie åkte i fredags, medans jag och Ludde åkte i söndags och kom hem idag. Kändes lagom då jag anser att en plats full av avgaser, drickande människor och emellanåt tveksamt trafikvett inte är någon bra plats för ett litet barn. Samtidigt tyckte jag att det var ovanligt lugnt i år, men det beror nog på att vi var uppe i början på veckan och dessutom inte var ute länge på kvällarna.
 
Det var roligt i alla fall, och Ludde har skött sig utmärkt. Förutom igår kväll då han inte ville sova på kvällen...
 
Men det var skönt att komma hem igen, borta bra men hemma bäst. Jag är lite folkskygg och är inte riktigt förtjust i att bo så tätt inpå andra. Men det kändes lite som hemma där på campingen ändå, för några av våra grannar bodde bara ca 10 meter ifrån oss.
 
Nu är det bäst att jag avslutar inlägget, för datorn laddar strax ur. Återkommer säkert imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0