Anna vs. gren

Igår var jag ute och red på Mirran. Inne i skogen dök en gren upp lite för snabbt, och Mirran drar inte direkt benen efter sig när vi är ute utan tuffar på som det tåg hon är. Hann inte ducka, och när jag försöker greppa och böja undan grenen med handen fick jag inget bra tag utan grenen hamnar mot min hals.
Jag höll på att göra en kullerbytta över Mirrans rumpa, men lyckas sitta kvar trots att hon hoppar till lite av förvåning när hon känner min rubbade balans.
Grenen dras mot halsen på mig och det svider ordentligt på hemvägen. Kände att det ömmade, men det blödde i alla fall inte.
 
Det syns bra nog har jag märkt, och många har något förskräckt undrat vad jag gjort. Men det är alltså inte Johnnie som misshandlat mig eller jag som gjort ett misslyckat försök att skära halsen av mig. Jag har inte heller slagits med en sabeltandad tiger, utan bara brottats lite med ett slyträd..
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0