Magsjuk..Jippi!!

Igår kväll började jag känna mig konstig i magen. Trodde att det först berodde på obalansen efter fastan inför undersökningen, men efter att ha ätit fanns känslan kvar.
Idag när jag vaknade mådde jag ännu sämre. Mamma har haft feber dom senaste dagarna så jag var först orolig att det var de. Men nu känns det mest som en gammal hederlig magsjuka, eller kanske till och med att jag ätit något mindre bra.
 
Hur som helst så känns det inte bra. Hade tänkt träffa mammagruppen idag men det kunde jag räkna bort på en gång. Får sitta här hemma och isolera mig, så att jag inte smittar någon. Ludde ska snart sova en sväng, så jag får väl krypa till kojs en stund då med. Vila och sömn är som sagt oslagbart vid sjukdom.
Förkylningen jag trodde mig fått försvann, kanske var det mest ett hjärnspöke då jag inte ville missa undersökningen. Visst, nyser då och då gör jag, så helt frisk är jag inte. Men de har inte brutit ut.
 
Jaha, förövrigt händer det inte mycket. Johnnie jobbar, och har sin systerson med sig som prao. I tisdags hade Johnnie haft en dålig dag med en del trassel, men Emil hade tydligen kommit hem och funderat på att bli åkare. Så han var inte lika missnöjd som sin morbror.
Får se hur länge Johnnie kan jobba idag, för blir jag sämre måste han komma hem och ta Ludde. Hittills går det bra och jag orkar med busgrabben, men blir det värre som sagt. Men jag har ju jobbat flera gånger med feber och varit helt snurrig i skallen samtidigt som jag tänkt: "Äh, det är ju bara 3 timmar kvar..", så det krävs en del innan jag ger upp och ber om hjälp(som ni säkert märkte när jag hade ryggvärk på grund av tumören..). Johnnie måste ju jobba, så är det bara.
 
Nu ska jag äta lite frukost och se hur min kära mage reagerar. Ska kanske tillägga att jag inte tror att det finns något samband mellan dagens sjukdom och gårdagens undersökning. Så ingen tror det!
 
 

Kommentarer
Postat av: Tove

Här kom förklaringen till timmerbilen på Botenhällsvägen idag... :)

Svar: Haha ja, inte illa att både bli hämtad och avlämnad av en timmerbil :)
Info om mig!

2014-03-28 @ 18:59:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0