Nästa veckas undersökning

Nu har jag fått kallelsen till den extra undersökningen. Som ni läst i tidigare inlägg såg dom senaste två röntgenundersökningarna lite tveksamma ut, så jag måste undersökas ytterligare för att vi ska veta att det inte är några rester från tumören som är kvar.
 
På onsdag morgon nästa vecka ska jag infinna mig på Akademiska för att förberedas, sövas ner och sen ska ett prov tas. Har gjort undersökningen förut, men det var nog rätt exakt ett år sedan nu.
 
Med kallelsen kom ett papper med lite info, här kommer några riktlinjer jag ska följa/veta om:
 
Före:
# Ät inte före 24 dagen innan operation, det går bra att dricka vatten och saft fram till kl. 6, drick inte juice med fruktkött eller mejeriprodukter. (Suck, jag avskyr att vara hungrig!)
# Rökning, snus och tuggummi ska undvikas efter kl. 24 (Sicken tur att man inte är beroende av sådant onödigt skräp)
#Duscha på kvällen samt på operationsdagens morgon.
# Ta bort nagellack. Lämna smycken och värdesaker hemma.
# Ta med dina mediciner.
 
Efter:
# Vila i hemmet resten av operationsdagen. Ingreppet är av lindrig karaktär vilket innebär att du kan gå till arbetet dagen efter.
# Blodig flytning kan förekomma de närmaste påföljande dagarna. Använd binda, ej tampong.
# Samlag och bad ska undvikas minst en vecka eller så länge du blöder. Duscha går bra redan dagen efter operation.
 
Jag ska kolla om mamma kan passa Ludde under tiden, så slipper Johnnie försöka roa honom tills jag är klar. Det lär ju ta några timmar innan jag får åka hem igen.
 
Nä, nu ska jag krypa till kojs!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0