Skvallerkärringar

Att bo i/nära ett litet samhälle har många fördelar, men också en hel del nackdelar. Jag trivs bra här, det är lugn och skönt. Jag skulle aldrig kunna bo i Stockholm eller liknande stor stad, då jag blir nervös bara jag närmar mig staden.
Men som sagt, att bo såhär på landet har sina nackdelar. Alla känner alla, förutom jag som är inflyttad och inte ens har hälften så bra koll som dom som växt upp här. Ska jag vara ärlig så bryr jag mig inte så mycket heller, jag har bara koll på folk jag känner och gillar.
Det finns dock många som ÄLSKAR skvaller och suger i sig all info dom kan komma åt, vare sig den är sann eller inte. Detta är till exempel mycket av anledningen till att jag skrev om min cancer här på bloggen. Skvallra hur mycket ni vill, men då ska ni åtminstone vara säkra på att det ni sprider är sant.
Och bästa sättet att veta det är helt enkelt att höra det från källan.
 
Nu är det så att Johnnie och en av hans kompisar började skoja om en sak för någon vecka sedan. På något vis har detta spridits, och folk verkar ta det på blodigt allvar. Det har till och med gått så långt att Johnnie fått skäll för att folk tror att han är otrogen mot mig(vilket inte ens hade nåt med killarnas skämt att göra). Visst, inte kan jag svära på att han aldrig skulle vara det för det vet endast han själv. Men det komiska med detta är:
1.) Ett helt uppenbart skämt har utvecklats till blodigt allvar. Kom igen nu skvallerkärringar, har ni inget vettigt att göra om dagarna?
2.) Om Johnnie hade varit otrogen, hade det inte varit på sin plats att informera mig om detta? Det har hänt många gånger att hela samhället vet men inte den drabbade, snällt?
 
Jag kan bara skratta åt skvallret, då alla vi som är inblandade vet sanningen. Det är dock pinsamt att folk är i så desperat behov att skvallra och snacka lort att dom griper efter alla halmstrån dom kommer åt. Dom som skvallrar mest verkar dessutom vara dom som har mest problem hemma, så det är kanske dags att skvallra mindre och lösa sina egna problem? Eller har jag fel? Alternativt skaffa en vettigare hobby.
 
Så för att spräcka alla skvallerkärringars påståenden: Jag och Johnnie har det bra tillsammans och älskar varandra, vi är inte osams och har inga planer på att gå isär. Johnnie är inte otrogen med den påstådda kvinnan och ja, ni har inte så mycket att skvallra om när det kommer till vårat förhållande. Sorry!  
 
Men fortsätt för all del att skvallra, jag lutar mig tillbaka och lyssnar med stort intresse på allt ni har att säga om oss. Haha!
Jag förvånas inte det minsta längre efter allt lortsnack under min sjukdomsperiod.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0