Mat- och hälsomässa

För säkert månader sen pratade jag och syrran lite om att kanske besöka Hälsomässan i Stockholm. Sen tänkte vi inte så mycket mer på det förrän reklamen började gå på tv.
 
Vi velade lite över vilken dag vi skulle gå, eftersom mässan skulle hålla på från torsdag till söndag. Fördelen med att gå innan helgen var mindre folk, men under helgen kunde Johnnie ta Ludde(vilket underlättar betydligt).
Vi bestämde oss för fredagen, alltså idag.
 
Jag känner ju Ludde vid det här laget(rätt självklart..) och hade en liten orolig klump i magen inför resan. Tyvärr besannades min oro riktigt ordentligt.
Ludde har alltid haft svårt att komma till ro om det är mycket ståhej runtomkring, och vill vara med och titta på allt som händer. Det handlar säkert en hel del om vana, men troligtvis(skulle jag tro) mest på hur barnet är. Ludde är ju väldigt aktiv och vaken..
Han satt jättesnällt i vagnen i ca 30-60 minuter, sen gick det utför. Han ville upp i famnen(bättre sikt) eller gå själv. Funkar bra så länge han går åt samma håll som vi och håller i handen.
Tillslut funkade ingenting, varken famnen, vagnen, mat eller gå på egna ben. Detta brukar bero på trötthet, men sova i vagnen? Glöm det morsan..
 
En matmässa hölls samtidigt i lokalen bredvid, så vi kollade snabbt igenom den med eftersom syrran är intresserad. Kan tillägga att trots att hon har mest intresse på den fronten handlade jag mest där..
Ludde var i alla fall så grinig vid det laget att vi kollade igenom den delen av mässan väldigt snabbt. Jag skäms nämligen en hel del när Ludde är sådär, för jag har själv väldigt svårt för tjuriga, jobbiga barn på allmänna platser.
Ludde är en väldigt skötsam, lugn och snäll liten grabb egentligen. Och värre än såhär har han nog aldrig varit ute bland folk.
Samtidigt kan man inte bli sur och grinig på honom, för han gör det ju inte för att vara elak. Jag blir själv knepig när jag är trött..
 
Vi såg till att dra oss hemåt så fort vi kände oss relativt nöjda med vad vi hunnit se, även om det blev lite stressigt på slutet.
När jag satte in Ludde i bilen blev han jättearg/ledsen och skrek så att det ekade i hela parkeringshuset. Lät som om jag försökte mörda ungen. Gissa om det var skönt när han somnat under hemresan(efter ca 5 minuter).
 
Kom hem ordentligt trött och med en känsla av att dagen inte blev så rolig som jag hoppats på. Ludde var ju grinig, och själva hälsomässan var inte riktigt vad jag tänkt mig. Hade hoppats mer på kläder, skor och redskap, men i själva verket var det mest massage och burkar/flaskor med konstiga "hälsosamma" drycker, mat och krämer i. Inte riktigt mitt intresse..
 
Men det var kul att spendera en dag med syrran, bäst att umgås så mycket som möjligt innan hon åker norrut för att jobba i vinter!
 

Bilden är tagen i somras under semestern i Östersund. Hotellet hade ett jättefint litet gym som nästan jämt stod tomt på kvällarna, så jag spenderade en timme där varje dag. Är det semester så är det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0