Mitt hemliga intresse..

Ludde vilar(det är jobbigt att åka till affären och handla mat) och jag passar på att klottra ner några rader.
 
Varje gång vi(jag och Ludde) åkt till affären för att fylla på kylskåp och skafferi har jag passat på att ta med panten Johnnie samlat på sig. Johnnie är inte typen som pantar, så han hade MASSOR redan när vi träffades. Tillslut lessnade jag på alla brukar och flaskor, och började ta med lite i taget.
Nu är äntligen panten slut i garaget, och sammanlagt blev det nog närmare 1000kr. Om inte mer...
 
Jag tycker faktiskt att det är kul att panta, man får en liten slant och man gör naturen en tjänst. Dessutom blir man av med skräpet!
Dessutom har Ludde börjat hjälpa till genom att ge mig burkar och flaskor som jag får lägga på det lilla rullbandet. Elin kom fram och hälsade medans vi pantade idag, och då började Ludde ge bort burkar till henne istället. Fint att han är givmild, men jag tror inte Elin riktigt ville ha en massa tomburkar.
 
Jag brukar gå och fundera lite på hur folk ser på mig när jag kommer med mina pantkassar varje vecka. Många tror säkert att jag är så fattig att jag måste panta för att ha råd med mat, men så är inte fallet. Det är bara roligt, och skönt att få iväg det.
Men är det någon som vill bli av med pantflaskor/burkar kan jag och Ludde ta hand om det. Så har vi något att göra om dagarna!
 
Ikväll tänkte jag delta i innebandyn, om vi blir tillräckligt många alltså. Knäna känns okej och skulle jag känna minsta lilla tendens till smärta kan jag parkera mig i målet resten av spelet.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0