Onsdag

Ludde sover och jag tar det mest lugnt. På förmiddagen åkte vi till Kyrkis så att Ludde blev vägd. Vi passade även på att stanna kvar så att han fick leka ett tag med dom andra barnen.
Fick frågan om Ludde är självständig här hemma, eftersom han lekte så duktigt på egen hand där. Alla ungarna går förr eller senare fram till sina mödrar för att mysa, lämna någon leksak eller liknande, men Ludde tittar knappt på mig. Han är så inne i allt annat.
Hemma har han däremot svårt för att leka själv. Han är klängig, rastlös och vill ha uppmärksamhet. Utomhus är det dock sällan problem, för då har han massor att undersöka.
Känns skönt att han inte är så mammig att han måste ha med mig i varje lek, utan att jag kan sitta och prata med andra mammor en bit ifrån. Blyg var han inte heller, för jag såg honom gå fram med leksaker till en vilt främmande förälder.
Ska försöka få in rutinen att jag besöker Kyrkis varje onsdag så att han får leka ordentligt med andra barn. Vi har nämligen inte så många bekanta med barn i samma ålder. Blir bra som övning inför förskolan. Men är han lika duktig när det är dags för inskolning, kommer det inte bli några som helst problem.
 
Bara man inte säger "Hej då", för då blir han ledsen. Han har kopplat ihop det med att folk går ifrån honom utan att han får följa med. Förhoppningsvis inser han snart att det inte är så farligt som han tror. Människorna försvinner ju förhoppningsvis inte för evigt!
 
Vad kan jag berätta mer? Jag har börjat träna lite försiktigt igen. Ingen löpning än på ett tag, men styrketräning och andra aktiviteter som inte belastar knäna så mycket. Åkte och klättrade i måndags, och det gick bra. Efteråt tränade vi lite halvhjärtat i gymmet, så nu har jag träningsvärk lite överallt i kroppen. Märks att man har latat sig ett tag..
 
På söndag tänkte jag spela innebandy igen, var evigheter sen sist! känner jag att det belastar knäna för mycket får jag väl stå i mål istället.
Brukar cykla några gånger i veckan med Ludde, och det funkar bra. Undviker dock att gå längre sträckor, för säkerhetsskull. Fast går det att cykla borde promenader gå bra.
Måste leta fram batterier, för alla pannlampor i huset behöver nya. Min hade dock bra batterier, men efter halloweenhelgen var dom borta. Sista gången jag lånar ut min pannlampa till Johnnie.. Lampan var dock kvar, som tur är!
Igår cyklade jag utan lampa, vilket inte kändes helt bra. Jag såg, trots mörkret, men jag är lite rädd för bilarna. Fast samtidigt har vi pyntat oss själva och cykeln så mycket att det vore otroligt om bilarna inte såg oss.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Kim

Anna, ang dina knän och innebandy så är det ingen bra kombo alls. Innebandy är den sporten som sliter mest knän. Tänkte så att du tänker på det när du är ute o rejsar och jagar boll på plan! :) Jag minns att alla hade nått probem med knäna när jag spelade mina 6 år. Hoppas annars att det är bra med dig! :)

Svar: Tack för din omtanke! Kan tänka mig att det sliter en del, eftersom det är mycket snabba vändningar och liknande. Alla sporter har sina för och nackdelar, och man får väga dessa lite mot varandra när man sportar. Vi kör inte så värst hårt när vi spelar, så jag tror inte det sliter lika mycket som när man spelar "seriöst". Jag kommer nog spela en del i fortsättningen med, men kommer absolut ha dit råd i huvudet!
Info om mig!

2014-11-05 @ 21:38:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0