Mysig höstdag

Idag har jag varit flitig och hunnit med en del. Ridit, grillat korv, fyllt på Luddes sandlåda med mer sand, krattat ihop löv och lekt med Ludde i den lövhögen, staplat ved och städat. Så nu känner jag mig nöjd med dagen.
 
Peters idé att åka ut i skogen och grilla var inte alls tokig så jag, Johnnie och Ludde åkte ut tillsammans med honom, hans son Liam och min syster. Förutom korv hade Peter och syrran med sig efterrätt, så vi var proppmätta när vi åkte därifrån. Smågrabbarna verkade ha kul för dom sprang omkring med kottar, pinnar och annat dom hittade i naturen. Nyttigt med frisk skogsluft får såna små knattar!
 
När vi kom hem pysslade jag och Ludde i trädgården. Jag började kasta upp löv i luften, vilket Ludde gillade. Det slutade med att jag krattade ihop en stor hög löv som vi lekte i. Tror dock att jag hade roligare än Ludde, trots att han nöjt kastade löv och lät sig begravas. Man blir som ett barn på nytt!
 

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0