Tillagning av pumpans alla styckningsdetaljer

Här bakas det för fullt, trots att klockan strax är 23!
 
Gjorde iordning bröddegen tidigare under eftermiddagen och sen skulle den jäsa i två timmar. Men eftersom vi var överbjudna till grannen på smörgåstårta och fika tog vi det emellan. Ludde vill ändå i säng runt 21 så jag har tid att fullfölja baket nu innan läggdags.
Anledningen till att jag bakar bröd är att det är pumpakött i. När jag gjorde iordning mina pumpor blev det ju både kött och kärnor kvar, vilket kändes onödigt att slänga.
Så jag bakade bröd på en del av köttet och resten tillagade jag i ugnen tills det mjuknat, sen mixade jag det och frös in det. Kommer säkert till användning i något bröd eller liknande i framtiden. Kärnorna rostade jag i ugnen, mums! Smakade popcorn!
Så nu har jag varit en rätt duktig flicka som tagit tillvara på det mesta. Nu återstår att se om bröden blir goda. Får ta en till kvällsfikat så får vi se.
 
Här är resultatet av pumpastylingen:

Jag blev mest nöjd med den lilla, han ser så glad och härlig ut! Använde Johnnie och Ludde som mall, tänkte mig hur dom ser ut när Ludde gjort något bus som inte Johnnie uppskattar.. Haha!
 
Nu ska jag koncentrera mig på bröden, så jag avslutar detta inlägg här. Tack Anneli och Örjan för mat och fika! Mycket smarrigt!
 
Anslutar med en alldeles färsk bild på mig mitt i bakandet:
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0