Tjurruset närmar sig!

Häromdagen kom ett stort brev från Tjurrusets arrangörer med posten. Det innehöll min nummerlapp och info inför loppet, och då började jag verkligen bli nervös.
Efter diverse sjukdomar(förkylning, feber m.m.), brist på motivation när det kommer till träning och ömma knän känner jag mig inte alls redo. Inte för att jag räknat med toppresultat, men jag känner att jag skulle kunna ge så mycket mer än jag kommer göra.
 
För dom som inte vet kanske jag ska förklara: Tjurruset är en mils jobbigt löpning genom skog och mark, vatten och lera. Det går varje år utanför Stockholm, och jag har länge velat vara med. Nu, efter cancerns tankeställare, bestämde jag mig för att anmäla mig. Nu eller aldrig!
 
Jag kommer satsa på att i lugnt tempo ta mig runt, för jag vet att jag kommer vara nöjd bara jag tar mig i mål. Det värsta som kan hända är att jag helt enkelt måste avbryta på grund av skada eller liknande. Ve och fasa..
 
Knäna är bättre, men jag vågar absolut inte säga att dom är helt bra. Jag har nämligen inte vågat mig ut på en löprunda än. Får testa under veckan som kommer.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0