Träningsvärk

Idag har jag en riktigt saftig träningsvärk i låren och magen. Låren är värst och jag kan knappt gå i trappor, sätta mig lugnt i soffan eller liknande övningar som gör att lårmusklerna används. Försökte gå från huksittande till stående med Ludde i famnen, det gjorde ont!
 
Anledningen till träningsvärken är gårdagens besök i stan. Vi(jag, brorsan och Anders) träffades i stan och klättrade en sväng i vanlig ordning. Efteråt tränade vi lite i det lilla enkla gymmet dom har i samma lokal, och grabbarna lärde mig lite nya övningar.
Gillar övningar där man använder sin egna vikt, alt. enkla redskap som hopprep, vikter eller liknande. Och efteråt var jag helt slut i framförallt låren, så det var jobbigare än jag trodde. Och med tanke på smärtan idag hittade vi övningar som fick mina muskler att jobba ordentligt!
 
Eftersom jag har sån träningsvärk tar jag det nog rätt lugnt idag. Jag har cyklat en sväng med Ludde, men det är tveksamt om jag gör något mer i motionsväg i dag. Men dagen är inte slut, så vi får se.
Jag är sugen på att jogga en sväng, eftersom det gick så bra sist..
 
Ludde har fått vaccinationssprutor idag, inte alls poppis hos vare sig honom själv eller hans spruträdda far. Men nu är det klart och Ludde tar en tupplur. Jag blir så trött när jag har ordentlig träningsvärk(samma sak varje gång), så jag skulle gärna sova en stund jag med. Men jag ska sätta igång med maten, magen kurrar!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0