Sjukstuga

Nu har vi en riktig sjukstuga här hemma, igen! Johnnie och jag är förkylda, och min förkylning ökar för var dag som går. Pricken över i:et för min del är en urinvägsinfektion som är på gång, fast den är ovanligt trög denna gång. Har haft det ca 2-3 gånger tidigare men då har det bara gått någon dag innan man knappt står ut.
Trodde först att det var en biverkning från strålningen, för det är inte första gången det svider vid toabesök om man säger så.. Förr gjorde det hemskt ont, men nu har jag normalt sällan dessa besvär längre.
Detta känns dock mer som uvi, så jag pratade med vårdcentralen under dagen. Har en tid bokad på torsdag fm, om det inte blir värre innan dess vill säga. Imorgon ska jag på kurs hela dagen så då kan jag inte besöka vårdcentalen(om det inte blir värre som sagt) och eftersom dom väldigt gärna ville ha morgonurin att undersöka kunde jag inte komma idag. Därav torsdagens inbokade besök.
 
Nog om det! Ludde stackarn är både ordentligt förkyld och febrig, inte kul när man är så liten som han. Vi hade egentligen planer för dagen men jag och Ludde blev hemma för att vila och bli friska.
Just nu sover han, så jag ska pyssla med lite blandat under tiden.  
 
Är ordentligt less på alla dessa sjukomar nu..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0