Tandläkarbesöket..

Hemma igen efter tandläkarbesöket. Det blev dock inte riktigt som planerat.
När jag fick komma in och sätta mig i stolen började den lugna, snälla sköterskan glatt fråga om hur jag mår och om sommaren varit bra. Jag gjorde allt jag kunde för att hålla god min och förklarade att jag legat på sjukhus, opererats osv.
Sen började tårarna rulla ner för kinderna. Sköterskan blev lite förskräckt och undrade om det var hennes frågor som gjort mig ledsen.
Jag berättade att så inte var fallet, utan att det var sprutan jag var rädd för. Som ni vet har all sjukhusvistelse gjort mig allt mer spruträdd, och de senaste månadernas problem har blivit lite mycket för mig.  
 
Jag trodde att det skulle gå bra idag, även om jag kände mig stressad över sprutan. Men när jag väl satt där kände jag att det var jobbigare än jag trodde. Det har blivit lite för mycket den senaste tiden helt enkelt.
 
Sköterskan och tandläkaren var jättegulliga och förstod mitt problem. Eftersom det inte var akut att laga hålet bestämde vi oss för att göra ett nytt försök om 6 månader. Hålet har trots allt stått still i utvecklingen länge så det borde kunna hålla sig ett tag till.
Jag behöver få lite distans till sommarens sjukhusvistelse och sprutor. Få tillbaka lite energi och styrka, sen är jag nog redo för hållagning!
Jag har nog med problem just nu..
 
Mitt besök var dock inte helt onödigt, för vi tog bort lite tandsten och fluorlackade på några ställen.
 
Kändes så dumt att sitta där hos tandläkaren och gråta över en liten spruta, men ibland behövs det inte mycket för att bägaren ska rinna över.
 
Bättre lycka nästa gång!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0