Ridning och målning

Hade tänkt måla en hylla till Ludde nu på kvällen, men det visade sig att färgen jag trodde var vit snarare var grå. Så går det när man läser fel på burken.. På måndag får jag åka och handla ny färg, jag som blev så glad över att hitta en burk av rätt sorts färg här hemma! Men hyllan är i alla fall helt redo att bli målad, så det tråkiga förarbetet är klart. Målningen är ju roligast!
Köpte hyllan på Emmaus häromdagen. Den skulle kosta 75kr men det var halva priset, så det kändes som ett prisvärt köp.
 

Förövrigt så red jag Mirran en sväng idag. Blev en riktigt intressant tur. Mirran är en het dam, och var extra "på tårna" idag. Troligen var det blåsten som gjorde henne lite extra hispig och knasig.
Hon såg spöken lite här och var, men inget allvarligt. Hon var som vanligt, men lite uppmärksammare bara.
På hemvägen gick vi på en skogsväg i godan ro, och Mirran går och nosar lite på snön som låg kvar på marken just där.
Plötsligt viker sig frambenen och hon lägger sig ner. Lugnt och stilla, precis som dom gör när dom själva vill lägga sig ner. Av ren reflex ställer jag ena foten på backen och kliver helt enkelt av henne. Sen står jag där med tygeln i handen och tänker: "ehh, vad händer? Är hon sjuk!?"
Då, utan att jag hinner fösa upp henne, kliver hon snällt upp igen och tittar på mig med en blick som säger: "Vad står du där och glor för? Jag vill hem!"
Tittar fundersamt på henne en kort stund och allt är precis som vanligt. Inga tecken på sjukdom eller skada. Hoppar upp igen och vi fortsätter färden. Precis som om inget hänt.
Jag vet inte vad som hände, men det verkar som om hon fick ett kortvarigt hjärnsläpp och glömde att jag satt på ryggen. Eller så kände hon för att ta en Power-nap på några sekunder..
Hon var precis som vanligt resten av vägen hem, så jag har ingen aning..
 
Efter att ha mockat stallet åkte jag hem och lagade mat. Grannen var på besök och tackade inte nej till lövbiff, kokt potatis, stekt lök och sås. Blev riktigt gott!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0