Kort arbetsdag

Blev en kort jobbdag idag. Dom andra jobbade bara halvdag, men jag skulle på Luddes midsommarfirande så för mig blev det snarare 1/4´s dag.
Eftersom vädret inte var det bästa städade jag och sommarjobbaren en kyrka. Dammsög, skurade golv, dammtorka och städa toan.
När vi var klara var det dags för "frukost"(dom kallar det för det, men för mig är det mellanmål) och då tackade jag för mig och åkte till dagis.
 
 
På dagis dansades det kring en liten midsommarstång och sen var det fika. Det var lite trångt så man fick placera ut sig lite i lokalerna under fikastunden, och alla kusinerna hamnade vid samma bord.
På bilden ser vi Johnnie och Pierre(bröder) och Agneta(deras mor) om man ska börja med dom vuxna. Kvinnan som står är en mysig dagisfröken.
Sen har vi Ludde, Pierres "flock" och två av Mickes ungar. På mornarna när jag lämnar Ludde brukar det vara rena rama kusinträffen, för ofta består barnflocken av ca 50% Wahlströmsungar.
 
Efter fikat blev det en hel del bus bland barnen fram tills att vi fångade in dom och tog med dom hem.
 
Nu sover Ludde en stund innan vi ska åka till några grannar och fira "lilla midsommar". En tradition dom har här på vår väg. Där ska det grillas och dansas kring stången.
 
Kan även meddela att mina arbetskläder äntligen kommit, lagom tills att jag ska ha en veckas semester. Tog tid för leverantörerna att få iväg kläderna, för jag har ju jobbat åt kyrkan i 1½ månad nu. Men nu så!
Härligt med tryck också,  för är bra om det syns vem man jobbar åt när man rör sig ute på kyrkogårdarna bland folk.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0